Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'CR250 '87 Joël' (ID 6144).
De reply is geschreven door Joel_koningslust (UserID 10881) op 14-9-2010 23:24.

zo. vandaag de cr op de brug ondanks ik nog geen wphb heb toch maar begonnen.

filterbak open, filter ziet er netjes en vrij schoon uit. lijkt alsof dit al goed is onderhouden

achter in de takel gehangen. remblokken zijn prima, klauw moet ff netjes gangbaar gemaakt worden maar het ziet iig niet vast. wel even kijken hoe ik de vrije slag af kan stellen, nu blokkeerd het achterwiel al bij 3mm induwen van het pedaal. wiellagers achter zijn ook goed. linklagers hebben wat speling, maar daar moet ik nog eens verder op in gaan. anders maar preventief vervangen. uiteraard wel alles even netjes stralen/spuiten/polijsten/invetten enzo.

achterveer gechecked ( showa ks7-771 vering ): niet lek, veert prima, verstellingen zijn gangbaar. enkel schoonmaken nodig.

voorvork ( showa ks7-701 vering ): keerringen liggen eruit, geen sokken erom. ik ga kijken voor een pre90 usd ( staat een leuke op mp, maar ik weet niet of ik daar nu al geld aan uit moet gaan geven ) ander zie ik nog wel wat ik ermee doe. balhoofdlagers zijn iig spelingsvrij

toen maar aan het blok begonnen. viel mee naar mijn mening

kop eraf, ziet er netjes uit. geen putten, geen krassen op het pakkingsvlak, bougiedraad nog mooi. oftewel, stralen en spuiten en klaar

cilinder eraf, heel erg netjes. aluminium cilinder met stalen bus, VHS getuned. poorten zijn erg netjes gedaan door vhs, zuiger is op maar helemaal geen krassen ofzo op de wand. Er zat nu een zuiger in met een 1tje erop, dus 1mm overmaat als ik het goed begrijp?? . ook het HPP-systee ziet er erg netjes uit, enkel wat vies. cilinder ga ik stralen en spuiten. ook laat ik hem honen en ff opnieuw afwerken en een vers zuigertje erin.

bigend chekken, geen speling. zit een pro-x setje in. enkel kun je hem wel wat sleutelen, ik ga er denk ik een nieuwe set in laten persen.

het koppelingshuis viel me zo op het oog ook reuze mee, ietwat ingeslagen maar het leek me zo ruim binnen de normen.

nu het ergste, het waterpompcarter. dat is dus echt helemaal gaar, zat al dichtgesmeerd, toen ik dat eraf tikte was er bijna geen kap meer over daardoor is de bak ook vol koelwater gelopen, dus ik vermoed dat ik die lagers ook aan het vervangen kom. ik heb het ff doorgespoeld met benzine en dan zie ik wel hoe het eruit ziet als ik het blok open haal.


al met al lijkt het me niet gek voor 175euro. deze ga ik iig zeker weten verder opknappen en klaarmaken voor de pre-90 klasse. frame enzo laat ik ook maar coaten en dergelijken.

sorry voor het lange saaie verhaal, ik heb ook een stuk of 40 foto's genomen met mijn mobiel. maar ik zoek het momenteel niet ze te uploaden


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved