Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Subaru Impreza' (ID 6135).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 1-9-2010 23:55.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Je moet je natuurlijk wel voorstellen dat zo'n Impreza voor een hoop sjonnies betaalbaar worden. Die kunnen niet sleutelen (he, het zijn net 16 jarige BF-users!) en plegen slecht onderhoud, dan ploft zo'n blokje ook sneller natuurlijk
dit besefte ik me een tijdje geleden met andere dingen. BMW motoren zijn relatief duur, maar ze komen nu ook steeds meer in handen van mensen die nét zon ding kunnen betalen, maar niet het geld hebben om door een fatsoenlijk iemand onderhoud te laten plegen. Dan gebeurt het niet, of doen ze het zelf...en dan gaat het inderdaad mis.
Het jammere is dus dat de techniek daardoor een slechte naam krijgt. Zelfde met honda XR600, stond altijd bekend als enorm betrouwbare motor etc, maar er zijn er op een gegeven moment heel wat stuk gelopen, omdat mensen dachten dat ze toch geen goed onderhoud hoefden te doen, want het waren zulke betrouwbare motoren... ja...dan gaat de naam weer naar beneden.
Maargoed, ik heb subaruspul in mn handen gehad... heel slecht is het niet, maar die hele opendeck structuur staat me sowieso niet aan.
Dat ze wat olie verbruiken is prima, het zijn boxers...maar het moet niet in de inlaat gezogen worden omdat dat ding opeens besluit zn olie te dumpen.
Drijfstanglagers zouden vol vermogen gewoon moeten houden, ongeacht de snelheid, want zoals iemand hier al zei levert ie dat vermogen in andere versnellingen ook (is niet 100% waar trouwens..)
Het enige wat ik kan bedenken is dat dat ding zn oliefilm wegdouwt en dat betekent gewoon een slechte oliedruk, of slecht ontworpen smeersysteem... of nog mooier, de bigends die op die toerentallen gewoon dusdanig vervormen dat de oliedruk wegvalt (wat dus niet af te lezen is op je meters..)
10 jaar geleden vond ik het gruwelijk vette bakken, toen ik ze alleen nog uit de rally kende. Het stond voor mij gelijk aan de mitsubishi evo's. daarna kwamen de lelijke ronde modellen.
Ach..van de andere kant vind ik het ook wel weer lef hebben om een redelijk fatsoenlijk presterende boxer te gebruiken als automerk. Alleen jammer dat porsche het beter kan.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved