Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Subaru Impreza' (ID 6135).
De reply is geschreven door Jozeff (UserID 1607) op 1-9-2010 21:08.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
[...]


een td-04 van een impreza heeft een wastegate druk van 0,6 bar.
Dat er bij jou misschien een andere wastegate actuator is opgekomen,of een andere veer in de bestaande actuator is gezet,kan verklaren dat je een lage druk meet.ja of een niet correcte meting.

T gaat niet om de 5e versnelling als zijnde versnelling,maar dat je daar je top mee rijd,en daar kunnen de drijfstanglager niet tegen.
eventjes wel,maar een hele tijd volgas op de autobahn tegen de 240, dat is bijna een garantie op geratel uit je motor.
Dat is gewoon een zwak punt van de motor.
Aandeel hierbij is de verminderde smering vanwege t standaard erg rijk lopen van de motor (resultaat : bore wash).
Vandaar ook t advies elke 7,5k km de olie te verversen.(geen kroon olie gebruiken,zijn al een paar motoren door gesneuveld)

Als een motor uit elkaar gaat worden er bijna altijd minstens sti drijfstangen en acl lagers gemonteerd.


hmm, een blokje met zo'n gebruiksaanwijzing hou ik toch ook niet zo van.
Ik ben meer van de (oudere) duitse motoren, topsnelheid is kruissnelheid. Dat dan het vermogen een stuk lager is vind ik niet zo'n probleem.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved