Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Honda MB - Patrick' (ID 6033).
De reply is geschreven door Stiffmeister (UserID 17789) op 5-7-2010 22:00.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
mja net leuk dingetje hotje wel, mar kerel, ikzelf had er echt nooit meer dan 500 voor neergelegd. zie eerst maar eens of je frame niet doorgezaagd is door de ketting. en als alle schroefjes wel/niet nieuw waren had ik er toevallig evenveel voor gegeven.

puur naar waarde gekeken noem ik aantal punten op die naar mijn idee behoorlijk van invloed zijn:

gaten geboord in je frame voor 80cc blok = minpunt
stickers op tank die niet bij originele zwarte kleurcombi horen
voorspatbord wat er niet op hoort
missende framebeugels
blok wat er niet onder hoort zodoende vanzelfsprekend waarde drastisch negatief beinvloedt.
missend origineel voorkuipje (en dan zon afzichtelijk burgerlijk mt kapje erop)
achter hoogte nogsteeds niet origineel, achterveren van china imitatie kwaliteit
banden die als balonnen om de velgen staan
kan je dashboardje niet zien maar ik vermoed dat er imitatie tellers opzitten = groot minpunt

geen helmslot
Geen bagagerek

Al die dingen in acht nemend kan je er wel vanuit gaan dat er geen originele Honda krukas inzit, maar een imitatie danwel imitatie drijfstang setje. Niet dat dat veel uitmaakt, enkel voor de waarde wel.

verder wens ik je nog vele veilige km's en pas op met highsiders na wheelies in z'n 2 bij het uit de bocht komen. doet nl erg pijn op het asfalt.

PS nog een tip voor je achterveren; zet bovenaan dikke carrosserie ringen zodat de rubbers meer verspreid de krachten te dragen krijgen, minder naar buiten komen, kortweg meer gecomprimeerd blijven en dus minder gauw scheuren/slijten. zou kunnen dat het rijcomfort minimaal gereduceerd wordt, maar lijkt me stug dat je dat merkt.
Aan de andere kant heb je juist nu eerder last dat je achterveren wanener je rubbers eenmaal gaar zijn, de rubbers ertussenuit "pompen" waardoor je speling gaat krijgen op de ophanging waarna je ophangingen flink beschadigd worden, zou je zo doorrijden.

Meestal zijn de rubbers stuk maar dempen de veren dus nog prima, en de rubbers zijn voor zover ik weet nergens los te krijgen. Kortom, tijd voor 2 dikke ringen.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 5-7-2010 om 2:19 uur.


Duss... laat ik maar bovenaan beginnen

edit: ..
Ehh ik vindt het wel belangrijk dat alle bouten etc nieuw waren , want ik heb een grafhekel aan roest (inclusief boutjes/alles etc)

het is niet mijn bedoeling om hem helemaal origineel te maken , maar om hem er gewoon leuk uit te laten zien en dat hij fijn rijdt.
- Inderaad , dat MT kapje gaat eraf , of iig .. kort ik hem in aan de bovenkant

Kontje wil ik ook nog iets mee doen , maar voor nu vindt ik dit ook wel ok staan

80 blok is juist fijn omdat hij dan tenminste WEL vooruit wil

Wel bedankt voor de tip 2 de veren , zal ik naar kijken , ookal is het probleem nu al verholpen.

En ik heb genoeg ervaring met asfalt gehad op mijn GileraGP , 1 keer , en ben erachter gekomen , dat asfalt nou eenmaal wint
.. maak gecontroleerd rijden is ook een vak? , ipv hem dus gelijk in de bocht voluit te trekken?

..

Noujaaa ,
De onderste comment is nogal waardeloos want de veren zitten er nog geen week op

Bedankt voor de tip/comment iig

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 5-7-2010 om 22:01 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved