Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'BMW E30 320' (ID 5887).
De reply is geschreven door 70malossi (UserID 34) op 10-6-2010 23:03.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
cool, hans heeft ook maar 350pk, die moet je dan ook makkelijk kunnen hebben.
nm's hebben we het maar niet over, dat is toch niet belangrijk.
357,1 he.
neejuh,koppel kun je geen zak mee,alleen maar versnellingsbakken,koppelingen en steekassen mee slopen.
600 pk uit een 2,5 is geen enkel probleem.
of je de koppakking heel houd is de eerste zorg,de rest van t blok komt er anders gegarandeerd na.
dikke turbo, 800 cc injectors,zware bosch pomp stand alone ecu en een goede intercooler en je bent er al.
Wil je t zo bouwen dat t heel blijft trek er dan maar een 20k voor uit.
een m50b28 haalt 193 pk ofzo?dan stroke je m,doe twat met de koppen.
zeg heel optimistisch 220 pk(want stroken levert je vooral koppel)
dan moet je dus 180 pk halen uit de in en uitlaat.
zeg dat je er 30 pk uithaalt,en dan denk ik weer optimistisch.zit je dus al op 50+ pk.van 193 naar 250 pk.60 pk winst uit een atmosferische motor.
Dan zou ik meteen gaan soliciteren bij M-motorport van bmw.Dan ben ik toch benieuwd waar die andere 150 paarden vandaan komen.
Wil je meer als 30 pk winst uit een atmosferische(bmw)motor halen ben je al serieus aan t tunen.dan hebben we t over ,stroken, koppen, kleppen, nokkenassen, perfecte mapping, in en uitlaat,evt throttle bodies.
maar ik ben zeer benieuwd.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved