Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'KTM EXC 200 + kenteken' (ID 5401).
De reply is geschreven door Tobias Verhoef (UserID 16418) op 19-5-2010 22:23.
Ik was 4 weken geleden aan het crossen en opeens begon hij heel zwaar te lopen dus ik meteen laten uitrollen en uitgezet, ik dacht meteen vastloper of big end ligt er uit.
Ik haal hem vandaag uitelkaar is de zuiger lekker in de wand gaan vreten en de big end ligt er uit
Ik hoorde altijd mn KTM al een beetje ratelen maar door de verkoper was mij verteld dat het de waterpomp was heel vaag verhaaltje. Heel dom van mij dat ik het geloofde. Maar nu blijkt dus achteraf dat het de hele tijd mn big end was die naar de klote aan het gaan was
Dus dat wordt een niet zo leuk duur grapje.
Ik heb al gekeken voor nieuwe onderdelen vindt het nog wel meevallen.
Ik krijg trouwens met korting via mn werk ![](img/post/s/smile.gif)
Zuiger setje (prox) 50,-
Drijfstang/big end setje (prox) rond de 50,-
Maar nu zit ik een beetje met mn cilinder ik weet dus niet wat of het een alu cilinder is met nicaseal wand of een RVS wand ofzo (is niet magnetisch dus niet gietijzer) Want ik zie dus aan de bovenkant van de cilinder een soort van bus zitten maar aan de onderkant zie ik niks dus ik weet niet zeker of er een bus in zit.
Maar nu zag ik in het grote prox boek staan dat er cilinderbussen voor te koop zijn maar ik weet niet of die van gietijzer zijn dus ik ga er morgen denk even over bellen wat het is.
Want ook al zijn het gietijzeren bussen die laat ik er dan liever in persen want dat is denk stukken goedkoper dan een nieuwe nicaseal wand. Die bus koste rond de 110,- en heeft als voordeel dat ik gewoon kan gaan honen inplaats voor een nieuwe wand erin te doen ![](img/post/s/smile.gif)
Als jullie tips of meer info hebben hoor ik het graag
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved