Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Honda MB' (ID 5654).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 2-3-2010 17:21.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

dan heb jij iets verkeerd want mijn mb rijdt al bijna 4 jaar met de zelfde cilinder en zuiger (oke niet elke dag gebruikt maar toch) en heeft nog steeds ent zoveel power als eerst


hoe grotere poorten hoe sneller de zuiger/cil slijt.

malossi, polini en athena hebben gigantische uitlaatpoorten. beter hadden ze er een W of V poort inzitten. malossi /athena hebben dan wel weer nicasil wand. imitatie 70cc heeft kleinste uitlaatpoort, maar ook slechtste afwerking. en gietijzeren wand. dus ja het is allemaal eigenlijk net even niks, de cilinders die er voor mb zijn. naar mijn mening is zo'n imi fatsoenlijk afwerken rijd je (voor straat gebruik) het langste en goedkoopst, en erg veel power scheelt het niet met de malossi e.d. 80blokje zit er eventueel ook zo onder, dan heb je koppel maar daar mee moet je helemaal niet een toerenbeuk setup van maken qua timingen en uitlaat, ivm de lange slag, dan ga je je krukas enorm belasten. Dan moet je al gauw naar een honda mbx80 motortje grijpen en die hang je er niet zomaar direct eventjes onder.

malossi /athena 70cc rijden leuk met een luhao enigszins degelijk maar met een snellere uitlaat gaat de boel gewoonweg rap kapot. neemt niet weg dat die cilinders wel leuk vermogen afgeven op hoge toeren, wat wel een leuke rijervaring geeft


tja of je kan voor de airsal gaan maarja dat geval heeft ook al n vrij grote uitlaatpoort, ook niet echt superdegelijk dus voor straatgebruik.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-3-2010 om 17:25 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved