Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'BMW BiTurbo' (ID 4548).
De reply is geschreven door falco (UserID 12740) op 3-1-2010 16:10.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
ik weet wel dat het zo is, maar niet waarom.
In stock form, the TT produces 0.76bar (11psi)
To raise boost beyond the stock level the restrictive catalytic converters are removed, thus allowing the turbos to spin faster and produce more boost pressure. Different to the jspec, the export spec has a larger wastegate which can handle the increase in exhaust gasses.
Therefore boost pressure will be maintained at only slightly above stock levels, typically 0.85bar (12.3psi). In orde
ik heb nooit met katalisatoren gereden dus kan het niet zeggen, maar zoals het hier staat ga je toch wel wat omhoog.
de rest moet je via boost controller doen.
ach, ik zie wel hoeveel die straks draait, mocht het nog steeds .7 zijn met decat, haal ik wel een avc-r, (nadat er een fmic op is gegaan dan)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved