Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'BMW BiTurbo' (ID 4548).
De reply is geschreven door falco (UserID 12740) op 3-1-2010 14:57.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
klopt, ik ga op 1.2 rijden. kan ook 1.4 maar ik wil dat het zowiezo heel blijft, mischien zet ik mn scramble functie op 1.4 ofzo voor als ik echt nasty wagens tegenkom.


hm, kwestie van proberen ik gok dat elk systeem anders reageerd

ik weet wel dat bij een JDM 2jz je wastegate zo klein is dat jeje weerstand van je uitlaatsysteem niet te klein mag maken.

oftewel je mag niet met een dikkere uitlaat rijden als 60mm anders gaatie kijhard overboosten omdat je interne wastegate te klein is

dat zijn die keramische turbos

die stalen US twins die ik nu heb hebben een grotere interne wastegate die kennen dat probleem niet, maar ik weet wel dat je druk 0.15 ongeveer omhoog gaat met een volle decat.




oke en dan heb je het over een 3 inch open systeem vanaf de turbo?
ik denk dat dat wel moet kunnen op een standaart keramische turbo.

ik heb wel gehoord van mensen die met 4 inch vanaf de elbow hun turbo hebben overboost. keramische dan.


hoe kan een decat eigenlijk je turbo druk beinvloeden? het enige wat gebeurt is dat ie sneller opspoelt toch?

Dit bericht is gewijzigd door falco op 3-1-2010 om 15:06 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved