Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'BMW BiTurbo' (ID 4548).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 25-11-2009 1:09.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
scheeld JUIST in vermogen

als je 20 C buitenlucht aanzuigt, en het bijv gecomprimeerd word (Waardoor warmte onstaat) en door een warme turbo heengaat word de lucht al snel 120 graden, de intercooler brengt dit ong naar 45 graden.

als je al met 80 graden "buitenlucht" begind, scheeld dit dus enorm

lang leve open filters in motorruimtes...



Dit bericht is gewijzigd door Zoetahmeerdah [Marcel] op 24-11-2009 om 22:38 uur.


ja open filters in de motorruimte zijn leuk.

ik tik in de file soms ook de 50-60 graden aan. Zal met turbo wel anders zijn


koude lucht en MIST begrijp k niet echt. Kan me niet voorstellen dat je met mist harder rijdt dan zonder water in je lucht.
Maar het zal misschien wel met de luchtdruk met mist te maken hebben ofzo...dat daardoor de luchtmassa weer hoger is.

Ik wil eigenlijk heel graag warme lucht... koude lucht heeft helemaal niet op alle vlakken voordelen.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved