Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Cimatti Kaiman' (ID 5455).
De reply is geschreven door Fabio (UserID 10079) op 29-10-2009 18:00.

Tja, wat is optimaal? Dit hangt geheel van je totale setup. Ik houd altijd aan wat de fabriek heeft opgegeven. Tegenwoordig zitten er kleine carbs af, omdat dit zuiniger is en ook omdat er snelheidsrestricties zijn. Voor de cimatti's was dat vroeger anders. Het blok kreeg gewoon de carb waar ze het mooist mee lopen. Of dat dan meteen het meest optimaal is kan ik je niet zeggen. Wel zal er een keuze gemaakt zijn tussen verbruik en snelheid.

Ik heb zelf bijna niks aan reserve onderdelen liggen. Mijn blok is goed, op een lekke keerring na. Ik heb alleen een tweede ontsteking gekocht mocht daar ooit wat mee gebeuren.

Op ebay gebruik ik gewoon de term minarelli p4 of p6. Ook kan je brevetto, cimatti of kaiman gebruiken. Ik zoek ook nog wel eens onder andere namen zoals gitane testi, malanca, ducati, CEV. Let wel dat je in nederland zo weinig zal vinden. Probeer ebay.de of .it daar heb je veel meer kans alleen zullen de verzendkosten hoger uitvallen.

Tja, tandwielverhouding. Ik heb eigenlijk geen idee wat er op de mijne zit. Ik meen gewoon standaard. Als het bij jou ook standaard is dan zal ik het lekker laten zitten. Ik durf je niet te zeggen wat de standaard verhouding is.

Je powerfilter is niet al te best. Zelf rijd ik rond met een kelkje. Maar ik moet je bekennen, ik rijd er niet veel mee. Misschien 100km per jaar. Ga je er meer mee rijden, dan is een powerfilter het minste wat je er op moet zetten. Alleen zo'n kelkje maakt werkelijk een heerlijk geluid


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved