Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'zx-6r 2005' (ID 3810).
De reply is geschreven door buldogo2 (UserID 6047) op 18-3-2009 12:34.

Woehoee...

Gisteren me blokje af gemaakt en onder me brommert terug gehangen, vandaag alles verder afgemonteert en voor het eerst weer gestart sinds de grote operatie :Y.

Eerst even olie kanalen vol late pompen met korte start burste (zodat ze niet start).
Waarna ik het beest probeerde te starten...en wat denk je,, ze starte bijna meteen *D, en klonk als en beest 8-). gelijk gekeken of nergens iets lekte of wat dan ook, bleek ik 1 slang klem over het hooft gezien te hebben :$. Netjes aangedraait... en alle problemen waren opgelost.

Meteen daarna alles netjes af gemaakt...paar laatste dingetjes er op...Mooie nieuwe goude D.I.D ketting der op, als laatste uiteraart de kuipen.

Toen kwam et grote probleem,, heb zelf geen keting klinker...en je hebt toch wel een keting nodig om te kunne rijde :X. Alleen op maandag is der geen motor zaak die open is |(. Was er 1 die toevallig wel open was op maandag,, maar die dede zo onklant vriendelijk, kortaf en schagie aan de telefoon dat ik zoiets had van "ja dan stikt mar.

Toen maar even keting der op gelecht en zelf profisorisch geklonken (gewoon om rustig mee naar de motor zaak te kunnen rijden de volgende dag was het plan).

Belt en maat op van me,, en die kwam der ineens mee aan dat ik naar bas broeders kon bellen (fietsen maker/brommer boer...heeel tofe kerel kwam der echt vaak).

Dus ik gelijk gebeld om kwart voor 5...had eigelijk geen tijd mar na en gezelig gesprekje zij i dat ik maar gou ff langs moest komen.

Dus ik gelijk daar heen gereden (wel op me gemakje natuurlijk met die keting...en met et eerste ritje na de "revise".

Onderweg daarheen had ik et gevoel dat me motor smoorde naarmate ik meer gas gaf...mja ik moest rustig rijde dus kon dat niet echt testen.
Verder reet ze echt als NOOIT te voren,, en da is zachtjes uitgedrukt :Y.

Heb alles netjes spanings loos gemoneteert en goed schoongemaakt en gesmeert, en da was echt te merken!! et sture ging weer als en mes door boter :9.

Bij basje even snel de keting geklonken, nog even klein praatje gemaakt en weer naar huis gereden,, meteen gekeken wat ze deed als ik gas gaf...en idd, hoe meer gas hoe minder vermogen :X.

Halverwegen de terug weg dacht ik er ineens aan dat ws de kabels van de vlinder klep verkeert om zaten (hoort bij lage toere bijna dicht te staan en met meer toere open te gaan.) en gelukkig was het dat ook.

Even opgelost,, en stukje gaan test rijden. eerst even goed warm gereden, toen wou ik even kijken of de bak iid niet meer raar deed in ze 2...Op dat moment de schrik van me leven!! ze deet wel raar in ze 2, maar in een positive manier. trok em zowat achterover toen ik de gaskraan open draaide . Wat en verschil dat 1e tantje meer op et achtertandwiel!! De kawa gromt door de versnelingen alsof et niets is *O*.


Mja,, genoeg gelult...lijstje met vervangen en veranderde delen:

In de bak...

2e versnelings tandwiel uitgaande as,
6e versneling uitgaande as,
3e en 4e versneling ingaande as,
alle 3 de schakel vorken en de asjes daarvan,
Complete schakel wals,


Op de rest van de bike,

bugies
olie (Castrol uiteraart)
Olie filter (orgineel)
keting (D.I.D gold/Black)
voortandwiel (Orgineel kawa)
Achtertandwiel (stealthe met gouden hart en 1 tandje grooter als orgineel)
Keting gelijder
Uitlaat geschuurt en opnieuw in de blanke lak gezet
Voor en achter 10mm verlaacht
Remblokken voor vervangen
tank schoongemaakt van binne
Keteken plaat (oude was ik is overheen geredeXD)
Keteken plaat houder aangepast (lelijke flap der af)

Ook weer me orgineele trotle body terug gezet met de "nieuwe injectoren van de body die ik er toen op gezet had.

Verder alles schoon gemaakt gepoetst en of gepolijst...


Ik ben iig en blijman nu :+ 8-).

Het monster...





Helaas nog geen goede foto's van het eind resultaat (motor heeft daar nog niet lang genoeg stil voor gestaan met dit lekkere weer *O*) maar zal morgen even kijken wat ik kan doen.

8-)





Dit bericht is gewijzigd door buldogo2 op 18-3-2009 om 12:34 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved