Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Honda MT5 SuperMotard LC' (ID 3398).
De reply is geschreven door ikkejw (UserID 9762) op 12-1-2009 20:35.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
Cilinder is vandaag gelukkig binnengekomen, en was gerustgesteld toen ik de poort layout zag (hele cilinder nog nooit gezien, gewoon op de gok gekocht).
Zit een aardig grote uitlaatpoort in, 4 reguliere spoelkanalen en een "paddenstoel" als inlaat. De cilinder heeft std aux poorten (membraamhuis --> spoelers). Dus aardig cilindertje voor op straat. Zuiger die erbij zit is een meteor met bolle kop.
Vanmiddag meteen het zaakje gemonteerd maar lopend zal het nog niet zijn, dit vanwege een paar dingen die nog gedaan moeten worden:
- Vuitton o-ringen (52mm) vinden voor mijn binnenkop, aangezien de rubbere eruit geklapt was bij de laatste vastloper
- Cilinderkopje en andere parts wil ik eerst rood laten anodiseren
- Grotere radiateur ? Nog even uitvogelen waar ik voor een prikkie een SX50 rad kan vinden.
- Geen zin in afstellen/sleutelen met dit weer ![](img/post/s/wink.gif)
Pret-pakket:
afbeelding
"Paddo" en aux-poorten:
afbeelding
Poortlayout:
afbeelding
Kopje wordt rood!
afbeelding
afbeelding
ciao
sodeju, dat is een best nette cilinder, had ik niet verwacht van athena. wat zijn de poorttimingen?
de enige standaard cilinder met paddo-inlaat en auxpoorten voor honda brommers die ik ooit gezien heb was een 70cc eurocilindro voor MTX-sh, en die had minuscule auxpoortjes vergeleken met deze ![](img/post/s/o.gif)
paddo-inlaat schijnt trouwens niet eens veel beter te zijn dan aparte boost/inlaat poorten, het mengsel wordt minder goed naar boven gestuurd door het missende spijltje, waardoor er dus meer benzine in de uitlaat verdwijnt
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved