Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'honda xl600r 1983' (ID 3785).
De reply is geschreven door honda_2takt_power (UserID 4446) op 18-12-2008 19:28.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


zou je dan niet alleen een krukas hebben van een XR icm een xr cilinder?

Wat voor boring had je dan? want een XL heeft een boring van 100 en een slag van 75... .xr heeft 97 x 80 als ik me niet vergis.. er zat iig 5 mm verschil in de slag ofzo.


Je hebt dus 3 verschillende typen blokken:
XR600R, XL600 en XR650L/NX650 die elektrische start erophebben... de 650jes hebben een boring van 100 met een XR slag als ik me niet vergis

maar vergis je niet hoeveel er gerotzooid wordt.
Ik had trouwens precies andersom, ik had een andere cilinder/zuiger geplaatst en toen kwam de zuiger een paar mm boven de cilinder uit.

De zuigers van de 650jes zijn hoger...en die passen dus sowieso niet in een XR/XL cilinder tenzij je gaat kloten met spacers enzo.

Anyway.. als je een 650 blok had had je elektrische start gehad.

miscommunicatie tussen mij en motorzaak is dus een xr 600 blok

foutje moet kunnen


Dit bericht is gewijzigd door honda_2takt_power op 18-12-2008 om 19:29 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved