Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'honda xl600r 1983' (ID 3785).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 17-12-2008 20:47.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
is 650 l blok ja maar mijn motor zelf is een xl 600r vandaar dat ik het zo typte

en hoe ik het zeker weet xl is korte slag en xr lange

en zat dus een xl zuiger in een xr cilinder en daarom werkte het niet helemaal

morgen gaatde motorzaak mijn cil kop en cilinder weer ophalen en dan kan ik men blok weer in elkaar zetten



Dit bericht is gewijzigd door honda_2takt_power op 17-12-2008 om 20:42 uur.


zou je dan niet alleen een krukas hebben van een XR icm een xr cilinder?

Wat voor boring had je dan? want een XL heeft een boring van 100 en een slag van 75... .xr heeft 97 x 80 als ik me niet vergis.. er zat iig 5 mm verschil in de slag ofzo.


Je hebt dus 3 verschillende typen blokken:
XR600R, XL600 en XR650L/NX650 die elektrische start erophebben... de 650jes hebben een boring van 100 met een XR slag als ik me niet vergis

maar vergis je niet hoeveel er gerotzooid wordt.
Ik had trouwens precies andersom, ik had een andere cilinder/zuiger geplaatst en toen kwam de zuiger een paar mm boven de cilinder uit.

De zuigers van de 650jes zijn hoger...en die passen dus sowieso niet in een XR/XL cilinder tenzij je gaat kloten met spacers enzo.

Anyway.. als je een 650 blok had had je elektrische start gehad.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved