Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'MTX SCHOOLSPRINTER 80cc 24pk' (ID 4108).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 23-10-2008 23:38.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]


Tog lassen kan iedereen, is echt heel makkelijk, nog makkelijker als electrodenlassen, en dat kan bijna elke boer


bullshit, je moet 2 handen en je voet gebruiken, je moet regelen: de stroomsterkte, de afstand van de hittebron, de toevoer van het materiaal.

Zelfs wikipedia zegt dat het de moeilijkste methode is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lassen
Quote:
TIG-lassen
TIG is de afkorting voor Tungsten Inert Gas, GTAW = Gas Tungsten Arc Welding) en dankt zijn naam aan de Engelse naam voor wolfraam (tungsten) en het gebruik van een inert gas. Bij TIG-lassen wordt de warmte verkregen door een boog te trekken tussen een wolfraam elektrode en het werkstuk. Door de hoge smelttemperatuur van wolfraam (3410 °C) (de temperatuur van het werkstuk ligt tussen de 6000 á 7000 graden, maar door de stroomrichting van het beschermgas en de vlamboog heeft de elektrode maar een derde van de warmte van het werkstuk.) is dit een niet afsmeltende elektrode. Het toevoegmateriaal wordt apart, handmatig, toegevoegd. Het toepassingsgebied van TIG-lassen is vooral hooggelegeerd staal of aluminium. Het wordt ook regelmatig gebruikt voor laaggelegeerd staal met dunne plaatdiktes daar de lassnelheid vrij laag is. Aluminium, aluminiumlegeringen, magnesiumlegeringen en aluminiumbronzen worden met wisselstroom (AC) gelast, de rest met gelijkstroom (DC). TIG lassen is de meest moeilijke vorm van lassen, dit komt omdat, in tegenstelling tot elektrode en MIG/MAG, je hier ook nog een vuldraad bij moet doen van hetzelfde materiaal als het las-materiaal en je een pedaal hebt om de stroom mee te bepalen. Of met een knop op de TIG-toorts.



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-10-2008 om 23:39 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved