Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Rs50 Fila' (ID 3574).
De reply is geschreven door falco (UserID 12740) op 29-9-2008 22:59.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
hotje !
Wat is het RAL-nummer nu eigelijk van dat rood ? (a)


ik heb de brommer zo gekocht,

wel weet ik, dat de eerste eigenaar oud sobw rijder rik van opdorp was, hij bouwde de brommer samen met arthur van der koog (familie van ''bas van der koog'')

zij hebben hem laten spuiten en het blok opgebouwd. hier een mailtje van rik:

''

Hey Falco,

Ben juist wel benieuwd hoe je bij mij terecht gekomen bent. Hahahaha

De fiets die jij gekocht hebt, heeft nooit meegedaan aan een wedstrijd. Alleen de onderdelen die er op zitten. Zo heb je mijn blok, achterveer en nog wat kleine onderdelen. Toendertijd werd ik gesponsord door Metrakit. In eerste instantie was de RS dus voorzien van allerlei metrakit onderdelen. Zoals cilinder, krukas, versnellingsbak, vertandingen enz. Dit alles door mij en Arthur (van der Koog) afgesteld en in elkaar gezet.

Qua foto's moet ik je teleurstellen. Zoveel heb ik er namelijk niet. Iig niet digitaal.

Maar hou me op de hoogte en als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.

Mvg

Rik''

----------------------------------------

mailtje van arthur



Hee falco



Wij zijn dus heel druk in de zomer en het duurde ff voor ik tijd om e.e.a. op te zoeken.



Maar het is gelukt.

Ik heb ook de lay-out van de bart racing toerenteller er bij gedaan!
het was een speciaal project om de mooiste rs50 aller tijden te maken!

speciaal race blok met aangepaste 6-bak 70 cc getunde race cilinder 28 mm carb.

Ook een binnen langs race uitlaat laten bereken.( als eerste in ned.)!

Door WP-suspensions een speciaal instelbare gas schokbreker laten maken voor achter

GL-paints uit oud beijerland het spuitwerk laten doen met gespoten logo’s ipv stickers

Michelin full race slicks banden

Speciale toeren teller lay-out.

Topsnelheid 148 km/h bij 15.300 tpm En 21,7 pk (3 jr geleden dus al)
Ik hoop dat je hem nog hebt en veel plezier ervan!

Bike Totaal B van der Koog

Arthur

p.s. oja we hebben toen gelijk ook zo’n aerox gemaakt

mzzll

----------------------

Falco,

Aha die Niels Boot. Of de bak enz. er nog steeds in zit weet ik natuurlijk niet. De oorspronkelijke uitlaat en slick zitten er ook niet meer onder. Zou me niks verbazen als een aantal eigenaren enkele onderdelen vervangen/verkocht/gehouden hebben.

De vertandingen in het blok waren allemaal recht (van mk) Vertanding van koppeling en primaire assen o.a. Carter was bewerkt voor MK 70 (alleen op maat gemaakt. Rest van het blok is origineel al redelijk goed. Nummer in het blok zal gewoon een ori Minarelli nummer zijn. Wij hadden de gewoonte om de cilinders te merken. Carters deden we over het algemeen niet merken.

Nog ter info. De aprilia heb ik samen met Arthur opgebouwd puur en allen voor de scootin.

----------------------------

zaten nog een paar foto's bij, hier zijn ze








Dit bericht is gewijzigd door falco op 29-9-2008 om 22:59 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved