Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Goedkoop een puch snel laten gaan' (ID 4111).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 25-8-2008 21:21.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
door je vliegwiel af te draaien en geen fatsoenlijke pakkingen te kopen?
beunhaas
er zijn geen pakkingen te krijgen die op de spoelers van die 70cc paste en omdat mijn pakkingpapier op was moest het even zo.
ik rij heb er een tijd mee gereden gaf geen probleem.
heb de cilinder er nu af liggen en de pakking ziet er nog steeds goed uit.
en ik heb de dikte toen ik de kop had vastgedraaid nagemeten en die was perfect (daarom had ik ook dit pak genomen omdat deze dikker was)
en vliegwiel afdraaien wat is daar mis mee?
is gewoon meer roterende massa waar een hpi netzoveel gebruik van maakt.
ik heb een keer met een ontwerper van hpi (op een beurs stand) gesproken en we hadden het over de vermogenwinst verdeling van een hpi. hij zei dat grofweg 40 van de winst met een hpi in curve door het lichtere vliegwiel komt.
hij zei dat ze een nieuwe serie gaan beginnen voor puch, tomos en andere automatenblokken waarbij het een buitenrotor betreft omdat de hpi's die iedereen nu kent te weinig gewicht hebben en het std vliegwiel te veel (deze komt std met verlichtingspoel) en wordt eind 2009 verwacht.
dus ik vroeg wat hij aanrade qua gewicht en plaatsing van het gewicht en zo ben ik hier op gekomen.
edit: ooh en een puch mag je mee beunen en dat is ook het enigste waar ik mee beun.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-8-2008 om 21:23 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved