Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Honda MT5 SuperMotard LC' (ID 3398).
De reply is geschreven door linge-tuning (UserID 16344) op 28-4-2008 18:58.

Oke hou die sukkel reacties maar voor je.

mijn verhaal:

Ik kijk altijd het waterpeil na, na de 1ste x lopen na het opnieuw vullen. Maar ik dacht dus dat ik het deze keer over het hoofd heb gezien, maar ik heb het dus wel gedaan. Waarom is het waterpeil dan gezakt en is tie toch vastgelopen? omdat de waterpomp in het blok zit (piaggio stijl) en het blok heeft 2 jaar stil gestaan (=keerringen drogen uit) en dus is er water via zon uitgedroogde keerring mn versnellingsbak/koppeling gedeelte ingekomen. Hoe ik dat weet? ik haalde voor de grap het koppelingsdeksel eraf vandaag en mijn rode versnellingsbak olie was wit, en wit betekent water.

Nou wist ik natuurlijk dat keerringen na 2 jaar stilstaan niet helemaal 100% meer zijn, maar aangezien Romke al ze hele leve bromfietsmonteur is, raced en zelfs NL kampioen is geweest vertrouwde ik hem op zijn woord dat het blok 100% was en ik er geen problemen mee zou krijgen...

's Maandags is van Bruggen altijd dicht dus morgen ga ik langs voor een nieuwe zuiger, waterpomp revisie set en proberen het een en ander te verhalen op hun kosten, anders had ik net zo goed dit blok zelf op kunnen bouwen uit nieuwe onderdelen qua de euro's die er nou inzitten.

De bougie kleur was overigens wel iets minder koffie-met-melk-bruin als eerst, maar volgens mij nog geen rede tot warmlopen en stukken uit de zuiger breken.

Ik snap dat jullie nu wel zullen denken van wat denkt corné nou met ze linge-tuning en ze eigen blok laat hij in elkaar lopen; het punt is gewoon dat het niet allemaal mijn fout was (wat achteraf dus blijkt) en dat ik de ontsteking opnieuw afgesteld heb nadat de carb afgesteld was. Dit heb ik zo nog nooit gedaan, heb wel vakar binnenrotors afgesteld, maar dan zette ik ze meteen goed. Romke komt iig niet meer aan mijn blok, ik ga vanaf nu af aan alles zelf doen zodat ik niet steeds terug naar hem hoef, en hem de schuld moet geven. Ik twijfel niet aan mijn eigen professionaliteit en dit blok zal gaan knallen als nooit te voren. De cilinder wordt ook nog afgewerkt door mij, want ik vind de afwerking van Romke's tunewerk niet binnen mijn marges.

Zal zometeen wat piccs posten van het blokje.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved