Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'gsx1100 ombouw' (ID 2760).
De reply is geschreven door Blukaap2 (UserID 4874) op 13-12-2007 0:26.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
[...]


nagenoeg iedere motor heeft dat.. heeft met verscheidene zaken te maken, in plaats van een collector kun je ook een balanspijp tussen de uitlaatpijpen maken (tussen 1 en 4, en 2 en3, of 1 en 3 en 2 en 4, al naar gelang je ontsteking) Maar dat is een hele hoop pas/laswerk, en dit komt allemaal redelijk overeen met de fabriekslevering van het blok, waar ie dus het best op loopt.. Overigens ken ik zo gauw geen motor die daadwerkelijk 4 in 4 toepast.. bijna alle motoren is 4-1-2, 4-2-2, 4-2-1 of gewoon 4-1-1.. (of dan weer zoals bij mij 4-2-4)

Oude CB's zit het nog wel eens op, volgens mij zelfs origineel op een paar types en specifieke bouwjaren.
Maar dan zit je idd weer met die balanspijpen, anders loopt het onderin voor geen flikker.

Ik vind de uitlaat er iig vrij zinnig uit zien, geloof dat je met een 4in1 doorgaans wat meer topvermogen hebt, maar dat zal toch al niet je doel zijn met zo'n blok :p


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved