Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'zundapp hai' (ID 2815).
De reply is geschreven door Kerry King (UserID 7499) op 8-11-2007 17:47.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Beun of niet, de Hai50 was de laatste ''reddings popging'' van Zundapp.
Neutraaltje.
Lekker op gemakkie orgineel maken, lekker mee blijven rijden, en zo nu en dan eens een kapje of dingetje scoren om hem weer langzaam ori te krijgen..
Zo zou ik het doen iig...
Neutraaltje, Hai is gewoon een ''beroemde beruchte''' brommert.
ja klopt In de laatste jaren van Zündapp werd de Zundapp Hai, een crossmodel, en de Zundapp Sprinter, een racer, verkocht. De Zundapp Hai werd als concurrent in de markt gezet voor de populaire Japanse crossers van o.a. Yamaha en Honda. De Sprinter was echt een straatracer met als doel de wegbrommers van Honda, Yamaha, Suzuki e.a. te gaan beconcurreren.
Beide types Zundapp werden uitgerust met veel Italiaanse onderdelen. Echter in Italië zijn de winters lang niet zo koud als hier en roest is er dan ook vrijwel niet. Dit is dan ook de grote reden waarom Italiaanse onderdelen snel gaan roesten. De onderdelen zijn vrijwel niet beschermt. Het frame, een buizenframe, was bijna precies het zelfde als de frames die later ook gebruikt werden bij de Zündapp 540 types met maar één verschil: bij de Zündapp KS50, 540 was de voorbeugel met 6 bouten bevestigd en bij de Zündapp Sprinter / Zündapp Hai met 4.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved