Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Honda CB50 to CB80' (ID 2628).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 26-10-2007 19:55.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Je zegt nu dat een Puch maxi evenveel verbruikt als een een auto met een geblazen 1.8 20v
Wat is dat voor een onzin?



wat ik zeg :

ALS JE VERMOGEN WIL KOST JE DAT BENZINE

het maakt niet uit of je daar de allersimpelste 2t voor pakt

of een met techniek volgepropte 4t..

@ mopar :
vind dit toch echt simpele techniek
http://nl.wikipedia.org/wiki/Honda_CB50

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Oja, ga ff het blok vergelijken met een modern blok

De techniek is praktisch hetzelfde, en praktisch even competatief tegenover modern ontworpen blokken.

Er word nog altijd volop mee geraced in Japen en China, met het CB blok ja.

Dat geeft toch wel aan dat het goed ontworpen is ?

CB Blok heeft een kleine slag, DE toerenbeuker onder de 4takters, en de meeste opgefokte 2taktjes kunnen het toerental alleen maar dromen.

De dream heeft een 4klepper kop die je niet eens tegenkomt op de nieuwe zuinige brommers, en dat mag je toch wel verwachten, het is -denk- zuiniger/effiecienter.

Verder is het algehele ontwerp gewoon hartstikke goed, olie-flow komt de levenduur aanzienlijk ten goede en de prestatie's gaan daarin mee.
CB blokje is al 40jaar niks aan veranderd voor zover ik weet, dus dat zegt genoeg aan het ontwerp.

Liggende cilinders zijn populairder, waarom weet ik niet, geen ervaring mee.
Maar ik denk omdat die wat minder ''lomp'' zijn. gewoon wat kleiner en makkelijker te plaatsen..



je dacht dat ik daarvan zou schrikken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Verdiep je eens wat meer in het oorspronkelijke CB blok zou ik zeggen..

niet schrikken he ?





Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2007 om 19:56 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved