Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Johie's E30 325i' (ID 2529).
De reply is geschreven door -Wheelie-Johie- (UserID 2816) op 23-10-2007 18:11.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]
///M blokken zou ik niet aan beginnen, als je die gebruikt koopt moet je ze al meteen loshalen en div delen vervangen om hele dure motorschades te voorkomen.
M50 24 klepper blokken uit een E36 of E34 zijn ideaal voor in een E30...lang niet zo zwaar als de oude 3.5 zescilinders dus stuurt beter, en hebben het voordeel van Vanos wat je echt retegoed merkt. mijn M50 deed niet onder voor een 3.5 in een E30 bij sprinten op 400 meter, en op circuit win je best wat meters in de bochten.
m20 tunen zou ik niet al te veel aan uitgeven, het blijven risico blokken met drijfstanglager en gescheurde kop problemen.
seen it done it and read alot about it. over me keus ben ik toch nog niet uit maar met je mening over m-blokken ben ik het niet helemaal eens en over je m50 mening ook niet, die blokken zijn namelijk weer gevoelig voor kopscheuren. Als je gewoon zorgt dat je weet wat je koopt scheelt het al een heel stuk
en m20 risico blok??? ik heb er nog nooit problemen mee gehad en vrienden en andere puttenaren hier ook niet, dus weet niet wat jou ervaringen zijn? en kopscheuren komen alleen, ik herhaal ALLEEN voor bij het niet warmrijden van de motor. ik rij altijd warm tot 2000 toeren en na 5 min tot 3000 en als me blokkie warm is geef ik in principe overal volgas. geen probleem bij deze blokken.
en drijfstanglagers vervangen bij 200000 is standaard... doe je dat niet dat is vragen om problemen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved