Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'BMW e36, 320i coupe.' (ID 2948).
De reply is geschreven door Name of Steel (UserID 11487) op 29-9-2007 23:11.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
theoretisch omdat een auto bij accelleratie een weighttransfer naar de achterkant heeft, dus het gewicht "kantelt" naar achter wat betekend dat bij een FWD auto de voorwielen minder wieldruk krijgen en dus gaan spinnen, terwijl een RWD auto juist voordeel haalt uit die gewichtsverplaatsing omdat de aangedreven wielen juist meer wieldruk krijgen en er minder vermogen verloren gaat aan wielspin. om die reden zul je ook nooit een echt snelle raceklasse met FWD auto's zien...simpelweg omdat het vermogen slechter op de weg te brengen is dan met een RWD.
natuurlijk hangt accelleratie van meerdere factoren af en zitten er ook negatieve kanten aan een rwd setup waardoor het eindresultaat weer gelijk kan komen met een fwd setup, uitgaande van hetzelfde chassis met dezelfde motor
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 23:06 uur.
lijkt me een duidelijke uitleg :P
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Dat wheelspin-verhaal geloof ik wel, maar in praktijk kan ik (vrijwel) voluit gaan met m'n FWD auto, zonder dat ik wheelspin krijg. Als het nat is wordt het wat moeilijker, maar het kan wel degelijk.
Zoals je hier kunt zien heb ik geen last van wheelspin, toen was het zelfs aardig nat. Met een RWD auto met hetzelfde gewicht/vermogen was ik niet harder gegaan.
Nou hebben sprintauto's vaak wat meer als 90 pk, maar bij het stoplicht gaat het weinig schelen.
die volvo is ook niet erg rap, je begint bij 3k, laat koppeling los verlies je al ruim 500k, daarna geef je gas tot 5,3k in eerste versnelling waar je een kleine 4 seconden in zit, waar je dan 40 kmh gaat..
dan vind ik het ook niet gek dat je bijna geen wielspin heb,
Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 29-9-2007 om 23:19 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved