Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'BMW e36, 320i coupe.' (ID 2948).
De reply is geschreven door 5MB5 (UserID 15010) op 29-9-2007 23:04.
theoretisch omdat een auto bij accelleratie een weighttransfer naar de achterkant heeft, dus het gewicht "kantelt" naar achter wat betekend dat bij een FWD auto de voorwielen minder wieldruk krijgen en dus gaan spinnen, terwijl een RWD auto juist voordeel haalt uit die gewichtsverplaatsing omdat de aangedreven wielen juist meer wieldruk krijgen en er minder vermogen verloren gaat aan wielspin. om die reden zul je ook nooit een echt snelle raceklasse met FWD auto's zien...simpelweg omdat het vermogen slechter op de weg te brengen is dan met een RWD.
natuurlijk hangt accelleratie van meerdere factoren af en zitten er ook negatieve kanten aan een rwd setup waardoor het eindresultaat weer gelijk kan komen met een fwd setup, uitgaande van hetzelfde chassis met dezelfde motor
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 23:06 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved