Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Gallery in het onderwerp 'Honda Cb50j classicracer in aanbouw' (ID 2680).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 3-9-2007 18:34.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]
Thx 
Het is een 2klepper 4bak, ze zijn best snel te krijgen. 80/90 moet redelijk makkelijk lukken denk ik (met grotere carb, vervroegend vliegwiel en snelle nokas).
Ze maken origineel al 11.500 toeren, met een vervroegend vliegwiel wordt dit ongeveer 13.000, en met nog een beetje moeite moet 15.000 ook te doen zijn.
Ze zien er origineel idd al een beetje eruit als een classicracertje :p Met die voorbuis, staand motorblok en een heel mooi voorvork met schijfrem (perfect voor clip-ons). Als je 'm stript en een mooie buddy en clip-ons monteert heb je al een hele wijze brommer.
Die van mij is voor zover ik weet compleet orgineel, alleen het vliegwiel is vervroegend en komt van een CB80 meen ik.
Gewoon 50cc - 13mm Keihin - Uitlaat is normaal een Kitaco, maar met de orginele maakt dat geen verschil.
Ding haalt de 14000 met gemak, niet dat ik dat rij, want dan gaat het toch alleen maar verrot.
( toen ik nog reed ) kwam ik nauwelijks over de 7000 toeren heen, nergens voor nodig, altijd bij 7000 toeren schakelen, zelden meer.
Doortrekken is leuk, maar het gaat uiteindelijk alleen maar sneller verrot.
iig, met een vervroegend vliegwiel is 14000 een eitje meer red die ook nog wel, alleen dan heeft ie het niet naar zijn zin, dat hoor je.
Ook 1x een 17mm ff erop gezet, zonder af te stellen ofzo, maar het verschil was echt duidenlijk aanwezig, gaf een stuk en echt een stuk meer kopppel, trok VEEEEEEEL sneller op.
13mm of 17mm is echt een wereld van verschil.
Doe het goed, snelle nokkenas, vervroegend vliegwiel, en een 17mm carb. dan zit je gebakken en red je de 90km echt wel makkelijk.
Doe er dan een schepje bovenop en leg er een 80cc op, dan own je
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved