Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Ram-air systeem' (ID 34873).
De reply is geschreven door christianos (UserID 4992) op 14-8-2006 14:03.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
Dat weet toch iedereen wel hier dat er 2takten bestaan met kleppen.
Ik doelde op de bewuste grasmaaiermotor. Die werkt volgens het viertaktprincipe en Travelfast noemt dat tweetakt.
Terwijl hijzelf een link post naar de site waarop heel duidelijk is te zien dat het om een viertakt gaat. De grasmaaierproducent spreekt ook nergens van een viertaktprincipe.
Als je die grasmaaiermotor bestudeert omdat je een essentieel gedeelte van dat systeem wilt overnemen dan valt het je op den duur toch wel op of je een viertaktprincipe of een tweetaktprincipe zit te bekijken?
klopt jah viel me ook op.. beetje vreemd maar ze spreken van een viertakt principe en niet vaan een 4 tak opzich.. beetje wazig dus.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
het punt van de tegendruk om de carterruimte bij te vullen is dnek ik verwaarloosbaar omdat je daar ook mee te maken hebt bij enkele carb zonder ram air, het terugslaan van de brandstof tijdens het sluiten van de kleppen (denk aan uitvinding powerbox)
hoe het verder zit bij het de druk wanneer het membraan moet worden geopend kan ik ook niet zo 123 motiveren.
Bij een rami air met een enkele carb kan het geen kant op en zou je een powerbox kunnen monteren , heer niet aangezien je hier in het psruitstuk alle overdruk verliest via de 'open'carb.
wat mijn punt dus is, hoe kan je met zo'n open gat een druk creeren wat het hele ram air systeem is (onder druk meer cilinder vulling)
en ook snap ik niet hoe je met zo'n gat een rendementsverhoging van 30% krijgt, ik hoop dat Travel Fast dat mij uit zou willen leggen.
mijn vraagtekens zijn simpelgezegd
- de kleppen
- het membraan
- how the fuck er niet een heleboel mengsel via de 18 mm uit spuit..
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved