Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Ram-air systeem' (ID 34873).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 14-8-2006 13:51.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Chris,
Je moet ff in het ramair topic melden dat een systeem met kleppen niet direct een 4t is. En dat jeroen (?) gezegd heeft dat hij meerdere maanden al bezig was hiermee dus niet 1 dags werk.
Gerrit
--------------------------------------------------------------------------------
en idd een systeem met kleppen is helemaal geen 4 takt
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-8-2006 om 12:28 uur.
Dat weet toch iedereen wel hier dat er 2takten bestaan met kleppen.
Ik doelde op de bewuste grasmaaiermotor. Die werkt volgens het viertaktprincipe en Travelfast noemt dat tweetakt.
Terwijl hijzelf een link post naar de site waarop heel duidelijk is te zien dat het om een viertakt gaat. De grasmaaierproducent spreekt ook nergens van een tweetaktprincipe.
Als je die grasmaaiermotor bestudeert omdat je een essentieel gedeelte van dat systeem wilt overnemen dan valt het je op den duur toch wel op of je een viertaktprincipe of een tweetaktprincipe zit te bekijken?
edit: We weten nog waar 4takt voor staat?
per twee complete omwentelingen van de krukas is er één arbeidsslag:
inlaatslag, compressieslag, arbeidsslag en uitlaatslag.
Bij tweetakt voltrekt zich dat alles in één complete omwenteling van de krukas.
Daar hebben in- of uitlaatkleppen dus nix mee te maken.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 14-8-2006 om 14:28 uur.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 6-11-2006 om 4:00 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved