Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Ram-air systeem' (ID 34873).
De reply is geschreven door Travel Fast (UserID 9251) op 11-8-2006 16:31.

Hoe kan zo iets in een dag? (ben daar langer dan een dag mee bezig geweest) Als eerste 5 afgesturdeerde monteurs en een lege motorzaak (dat helpt) daarnaast was het systeem van carbs. al klaar voor ik de juiste cilinder met kop vond (ik wist al van het bestaan van deze cilinders). Via de producent van de grasmaaiers op de juiste cilinder met kop gekomen (afmetingen komen bijna overeen met ori NS1 cilinder alleen heeft deze een iets bredere boring (daarmee dus geen 74,9cc maar 78,5cc).

Het is dus eigelijk ook niet mijn uitvinding, het enige wat door "mij" gemaakt is, is de koppeling met krukas.

Deze grasmaaiers draaien van zich zelf z'n 13500 toeren, hiervoor zijn de kleppen blijkbaar aangepast, juist omdat de producent hiermee reklame maakt heb ik gekozen om die cilinder ook te gebruiken.

en dan de onsteking, NS1 ori onsteking werkt tussen de 1000-13000 toeren. Met een CDi van SFX125(z'n skoeter) en iets vervroegde onsteking geeft deze 1000 toeren meer, dus 14000.

Als je de foto's ziet, zal het alleen nog maar duidelijker zijn. Ik vermoed dat niemand anders dit nog had geprobeerd door de kosten, ik was voor cilinder en kop wel 644 euri kwijt en geen garantie dat het werkt.

link naar uitleg van de grasmaaier producent:
http://www.video.fib...shindaiwa-c4tech.exe

Link naar producent:
http://www.shindaiwa.com/

Dit bericht is gewijzigd door Travel Fast op 11-8-2006 om 16:34 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved