Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Ram-air systeem' (ID 34873).
De reply is geschreven door Travel Fast (UserID 9251) op 11-8-2006 15:51.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
eeh jeroen, je systeem werkt en lees ik daar nu 30% minde rverbruik en 40% meer vermogen?

hou ons niet langer in spanning

en het werkt dus goed??

dat zou geweldig nieuws zijn..

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 11-8-2006 om 15:30 uur.


Klopt, gisterenmiddag (was vrij) ben ik aan het stoeien gegaan met een clinder+kop van een grasmaaier (z'n 2 tak herrie ding), in deze cilinderkop zaten twee kleppen (zoals op de tekening). Deze set heb ik passend weten te maken voor NS1.

Daarna heb ik een extra stuk uit blok gefreest (aanstuuring nokken). In het blok heb ik een klein tandwiel op mijn krukas gezet die de kleppen aan sturen (zoals ongeveer op tekening).

Deze cilinder heeft een flens aansluiting voor de inlaat, bij een motorsloop heb ik een spruitstuk kunnen vinden voor het aansluiten van twee carbs. Deze (na wat aanpassing) erop gezet met twee carbs:
1. 18 mm keihin met 115 sproeier (voor 3000-8000 rpm)
2. 24 mm mikuni schuif met 240 sproeier

Deze aangesloten via de gaskabel met spiltsing (normaal voor olie en gas). Die van het standaard gas aangesloten op de keihin (met crossluchtfilter), die voor de olie pomp op de schuif carb, hieraan zit het RAM-AIR systeem (luchtdruk inlaat).

Geef ik half gas rij ik alleen op keihin, geef ik volgas rij ik met beide systemen.

Het lijkt simpel, maar ik ben een dikke dag bezig geweest met 4 vrienden om dit voor elkaar te krijgen. Hiermee aan getoond dat ramair incombinatie met kleppen wel voordeel opleverd. (PS foto's volgen maar ik krijg m'n camera op werk niet aan gang op K*T Emac)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved