Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Ram-air systeem' (ID 34873).
De reply is geschreven door Travel Fast (UserID 9251) op 9-8-2006 10:13.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
en die 11 pk krijgen ze er ook niet bij onder de 100 km/u, dan ligt de snelheid wel ietsje hoger.
zoals eerder gezegt, ga eens stoeien met een berekende airbox, of iets anders leuks: pulsdrukvulling. daar heb ik op school ook mee gewerkt, het werkt erg leuk en vermogenswinst was erg duidelijk te zien. weet alleen niet of het werkt icm een membraan.
ik kan straks misschien wel wat meer info geven, moet nu ff werken.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 9-8-2006 om 8:42 uur.
Op een van de website vind ik dit erover:
1. Pulsdrukvulling
Pulsdrukvulling krijgt het benodigde drukvermogen uit de uitlaatgassen, maar er is tevens een mechanische aandrijving tussen de motor en de drukvulling. Deze vorm van drukvulling wordt vandaag de dag weinig meer toegepast.
Bron: http://www.turboplaz...website.aspx?pid=872
Dit systeem is in iedergeval toepasbaar op het 2tak systeem zoals door mij hierboven beschreven. De kleppen zijn hier "de mechanische aandrijving" Ik denk uberhaupt dat er meer vermogen te halen is uit aanpassen van de 2tak motor, slimer omgaan met brandstof, zodat je daar je vermogens winst uithaalt, daarbij is pulsdruk een goeie optie.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved