Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Nitro op een 4-taktblok' (ID 38304).
De reply is geschreven door RS_Patrick (UserID 11282) op 8-8-2006 16:55.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
14,7:1 voor benzine
ergens rond de 4:1 voor nitromethanol.
Maar grootste probleem zal koelen worden, ontbranding van nitromethaan is erg heet, daarom word er ook methanol doorheen gegooid, dit heeft weer een koelende werking... maar dit zal nooit voldoende worden om een bromfiets cilinder te koelen.
Wanden zijn te dun, koeling te weinig... zonde van het blokje.
Dude Dragsters die op pure Nitrometaan rijden hebben geen eens een radiator.
Probleem met Nitrometaan is dat het een hele krachtige verbranding geeft.
Tempratuur van Benzine mengsel wat ontbrand is 2000c, dat van Nitromethaan is 2400c, maar Nitrometaan heeft een zeer sterk koelend effect, veel groter als van Methanol nog, maar tijdens de verbranding komen er heel veel krachten vrij wat bij een normaal blok zou betekenen dat de zuiger gelijk onder je blok op straat terecht komt.
Nitrometaan ontploft met meer kracht als dynamiet per Kg soortelijk gewicht.
Daarom word het dus verdunt.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved