Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Andere benzinetank op Honda NS1' (ID 38266).
De reply is geschreven door SpeedY_the_Devil (UserID 6828) op 4-8-2006 10:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]


Ik dach dat een malossi cil 100cc was (eigelijk iets meer dus 110 in volksmond)

Ik heb gisteravond de 74cc ori erop gezet, en op nieuw afgesteld. Liep vanochtend goed alleen top iets lager (118km/u), maar gek genoeg merk ik weinig van het verschil, hoe kan dit?

Het lijkt erop dat een 74cc ori beter loopt dan een MBX cilinder, waar kan dat aan liggen, uiterlijk is er weinig verschil (malossi heeft iets meer spoelruimte). Het lijkt mij in de timing van de uitlaatpoort te zitten, kan ik dit aanpassen? (het is malossi cilinder, dus je zou denken dat je aan je max zit)

Ik heb hiervoor met NSR125R blok gereden en die reed 1:22 (bij +140km/u), helaas is het blok in de revisie (ratel in 3de versnelling).



Een mallossi is 93cc

je ori 74 is gewoon goed, ik had er 1 die orgineel al 125 liep
wat ik zou doen is die cilinder uitboren tot 79cc en er een mbx80 zuiger indoen met een 80 uitlaat en hij loopt perfect

ik had daaronder een 24 mik en ik reed 1:22

en ja optrekken kost veel benzine.. probeer ook eens bij lange stukken met half gas te rijden als je bijna op top zit scheelt ook een hoop en je mist geen snelheid

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_Devil op 4-8-2006 om 10:31 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved