Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Honda MBX kopen' (ID 38199).
De reply is geschreven door MBX_cruiser (UserID 5125) op 30-7-2006 16:02.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: highwaychile
waarom cilinder uitboren of wegdoen?
framenr begon idd met ac03
De 2-takt olie (niet te verwarren met de olie die in het blok moet) dient puur om de cilinder, krukas en lagers te smeren. Kortom alle delen die rechtstreeks in contact staan met de verbranding.
Een 2-takt cilinder kan gemakkelijk vastlopen als hij niet voldoende gesmeerd wordt. Dan wordt de wrijving te groot en kan de zuiger (die op en neer beweegt in de cilinder) plots blijven vast'haken' achter een van de poorten (bvb uitlaatpoort).
Als dit gebeurt is de cilinder meestal beschadigd(niet meer mooi glad vanbinnen) en valt er niet fatsoenlijk meer mee te rijden.
Als je geen andere cilinder wil, kan je er altijd een klein laagje laten uitdraaien, en terug laten glad maken. Een nieuw zuigertje erin en voor ongeveer 50€ ben je weer vertrokken.
Zo'n origineel 'GE2' cilindertje is naar mijn mening nog altijd het beste wat je kan hebben op je mbx (50cc i.i.g.), verzorg hem dus goed
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved