Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Honda MBX kopen' (ID 38199).
De reply is geschreven door MBX_cruiser (UserID 5125) op 30-7-2006 15:51.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: highwaychile
ook goed om weten.
ik dacht dat die 6 versnellingen had, kan ook 5 zijn.
net die faq gekeken en over het algemeen heb ik alles daar ongeveer wel nagekeken. behalve gevoeld of er speling zat op het krukas, hij klinkt wel zuiver en gaat lekker in toeren dus ik vermoed dat dit wel in orde lijkt te zijn. ga dit toch nog even nakijken.

niemand hier die een mbx heeft? de verkoper kon me niet precies zeggen hoeveel hij verbruikt.
wat me nu ook net te binnen schiet, er zit een electronische begrenzer verstopt in de olietank dus deze kan ik niet meer gebruiken. opzich geen probleem > zelf mengen. maar hij vertelde me dat het oliepompje kapot was en dat dit iets was dat zeer veel voorkwam bij mbx'en. kan iemand dit bevestigen?



Ik denk niet dat het oliepompje snel kapot gaat,
maar als je het niet volledig vertrouwt zou ik niet gebruiken.
Andes kan je je originele GE2 cilinder(goeie boel) weggooien (of uitboren). Je kan het altijd eerst eens testen hé,
rijden op mengsmering en ondertussen olie in het olietankje doen.
Dan steek je het oliedarmpje dat normaal op je spruitstuk zit gewoon in een flesje ofzo. Na een 10-tal km zou de bodem toch moeten bedekt zijn. De olie-pomp valt ook af te stellen btw, zodat hij meer of minder olie krijgt bij een bepaald toerental.

Het framenr van een mbx50 begint met ac03 normaal.
(bij mij toch iig, heb er 2 gehad).

Die powerband waar er over gesproken wordt is juist het typische karakter van een ECHTE 2-takt, het is ook de bedoeling dat je altijd schakelt binnen dit toerengebied. Dus bvb schakelen op 10-11000 rpm, en dan in de volgende versnelling weer vertrekken van 7000 rpm ofzo.
Hij heeft 6 versnellingen btw.

85 km/u is trouwens gemakkelijk haalbaar met zo'n ding,
zeker met een lekker pijpje eronder.

Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 30-7-2006 om 15:56 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved