Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'yasuni hmr2' (ID 37896).
De reply is geschreven door Streetmaniac (UserID 12085) op 29-7-2006 11:28.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
how ff,
zeg dan dat je het over de poort in de cilinder hebt,
aansluiting voor je pijp is niet anders, en het leek alsof je het daar over had.
verder heb ik ooit eens gelezen dat die 1 of 2 niks uitmaakte maar er gewoon verschillende mallen waren en dat 1 en 2 beide sloom en snel kunnen zijn, of dat waar is weet ik niet.
lage brede uitlaatpoort heeft als voordeel dat je veel kracht hebt, en dat hij niet zo piekerig is.
hoge uitlaatpoort geeft meer vermogen, maar is ook veel piekeriger/hoogtoeriger. Uitlaat verandert hier veel in, en er zal ook verschil zitten in een ori ontgrenste appie rs uitlaat en een ori ontgrenste tzr uitlaat. dat die ontgrenste tzr kut optrekt is omdat er 2 begrenzers in zitten, en als je alleen de eerste eruit ropt dan trekt hij voor geen meter op, en haal je met veel moeite net 85. Iets verder zit er nog een (uitlaat uit elkaar halen, dan vind je hem) en dan gaat hij beter lopen als het goed is. Hoeveel het scheelt weet ik zo niet, ik heb daar niet mee gereden (wel eruit gehaald) omdat ik 70cc toch lekkerder vind.
verder loopt een trage cilinder geen 85 hoor, maar 65 a 70 ofzo. snelle cilinder zal wel iets van 90 lopen.
100+ std ontgrenst kan je vergeten.
met andere uitlaat kan je wss net 100 halen. Niet overdrijven die snelheden, want ori ontgrenst is niet zo spannend hoor. Of zo zwaar vertand dat ie niet meer op gang komt, en optrekken is ook wel lekker...
std. uitlaat van tzr heeft 1 prop en wel eens van een katalysator gehoren?? is het je nooit opgevallen dat hij nu veel meer stinkt als anders.. ik heb dus ook de kat. eruitgehaalt en binnekant aangepast en loopt prima en trekt ook wel maar die pijp is te laagtoerig en te ruw van binnen.. perfecte uitlaat is eigenlijk de std. en dan helemaal glad maken van binne en aan het eind een lange dunne pijp lassen...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved