Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Low-budget Mijn Furia opvoeren' (ID 38067).
De reply is geschreven door Furia Master (UserID 12140) op 22-7-2006 12:35.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakdoeve
De topictitel zegt het al. Ik heb dus enkele honderden euro's ter beschikking om mijn Motorhispania Furia op te voeren, nu wil ik hem dus met zo min mogelijk geld, zo snel mogelijk maken. Op dit moment is hij standaard (alle begrenzers zijn er uit). Nou heb ik op opvoeren.nl een paar goedkope 75/80 cc cilinders gezien (Eurokit, Gilardoni) maar gaat dat werken ? Zomaar een zwaardere cilinder erop gooien zonder een dikke uitlaat er onder te hangen ? Spruitstukken en carburateurs kunnen eventueel aangepast worden aangezien die nog voor vrij weinig te krijgen zijn, maar een uitlaat EN cilinder wordt al weer moeilijker. Alleen een snelle uitlaat lijkt me niet genoeg voor echt een flinke snelheidswinst, ik kan er wel 1 kopen maar daar wacht ik dus nog even mee. Iemand tips??


1. Ik heb ook een tijdje rond gereden met een 70 gilardoni en ori uitlaat. Kost je wel veel vermogen tov een 70cc uitlaat maar het kan gewoon goed hoor.
Als je dan toch meer vermogen eruit wil halen en je neemt een andere uitlaat zou ik gaan voor een Yasuni Cross HM of een Yasuni SPR/3 (zijn qua prestatie's gelijk aan de HMR/2 allen zijn deze voor de cross/SM modellen)

2. Ik zou iig wel een andere carb nemen ipv de ori 12mm die je nu hebt. Ga bijv voor een 19 of 21mm oid (die passen ook gewoon in je ori spruitstuk en kosten een euro of 50 nieuw.

3. Ik rij nu nog steeds met ori krukas en ik heb toch wel een redelijk stevige setup:

70 gilardoni
21mm dellorto
Hebo membraan
Doppler powerfilter
Yasuni SPR/3

Natuurlijk wel altijd goed wamrijden voor je hem opentrekt maar dat geld met een andere krukas eigenlijk ook.
Ik zou wel je je ori luchtfilter aanpassen of een powerfilter kopen, ori luchtfilter van furia werkt namelijk behoorlijk begrenzend op een dergelijke setup.

4. Als je dan je membraan nog even aanpast; Ori membraan en dan strakkere plaatjes erin of een andere membraan kopen (zou ik voor de malossi VL6 gaan). Ori membraanplaatjes zijn namelijk te slap voor een 70cc.

5. Je moet alleen wel opletten dan je cilinder past ivm de carterrestrictie. Blokken vanaf 2003 hebben namelijk ee restrictie ingebouwd waardoor je niet zomaar een andere cilinder kan monteren maar als je die 70 cc bestelt en je geeft even aan van welke jaar je blok is en of ze de cilinder even af willen draaien voor je doen de meeste zaken dat meteen voor je en is het slechts een kwestie van plug and play als je hem binnenkrijgt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
heb je uberhaupt gelezen?
ik heb uitgelegd, dat dat bij de eurokit niet hoeft. Die past zo.
Zwarte top performance trouwens ook, en dat is meer een koppelcilinder.

DR heb ik geen ervaring mee, dacht dat dat imi was.


Is niet altijd waar! Ligt er maar net aan hoe de voorraad is bij de zaak waar je hem koopt. Kameraad van me heeft 1,5 maand geleden een nieuwe gila gekocht en die moest ook afgedraaid worden, vandaar dat ik zeg dat je dat even aan moete geven als je hem besteld dan weten hun wel of ze hem af moeten draaien of niet.

En DR is idd imitatie cilinder, is namelijk dezelfde als de Zwarte Top Performance maar slechter afgewerkt.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved