Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'band vervangen' (ID 38065).
De reply is geschreven door homoet exhaust (UserID 10338) op 21-7-2006 22:45.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
't Is hartstikke simpel man.. gewoon de band (vlak onder de velgrand) in de bankschroef en je drukt zo de beide kanten over het randje naar binnen.
Als je een beetje handig bent dan krijg je de band er ook af zonder bandenlichters; gewoon met je blote handen. Gewoon zorgen dat 'ie aan de andere kant mooi in het middden van de velg valt. Blijft je velg mooi heel ook.
Suc6


Bij monteren gewoon de band erom leggen (beetje groene zeep of afwasmiddel doet wonderen.. en wederom zijn er meestal geen bandenlichters bij nodig) en dan oppompen tot een bar of 4 en dan ff flink rondom laten stuiteren en dan zit 'ie weer goed om de velg.
Soms lekken tubelessbanden nog wat na montage.. dan weer ff flink stuiteren met weer een bar of 4 er in, als hij dan nog lekt dan hou je het wiel onder een hoek van 45 graden en schop je met je voet onderaan tegen de velgrand, helemaal rondom doen. En daarna het wiel omdraaien en de andere kant doen. Tubelessbanden moeten zich gewoon ff lkkr 'zetten' rond de velg.

Dus je wiel met nieuwgemonteerde band niet gelijk onder je brom zetten maar cker een paar uur laten staan om te kijken of 'ie nog wat lekt.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 21-7-2006 om 14:50 uur.


4 bar??
hoezo 4 bar?
ik douw er wel 6 tot 7 bar in...
beetje gooien en smijten en klaar
ik gebruik trouwens een speciale machine dervoor veel makkelijker staat bij me oom die eigen motorzaak heb
net zo makkelijk

meer lucht erin dan zet ie zich beter in de velgrand en heb je minder kans op lekken langs de velgrand

dan leeglaten lopen en ventiel derin draaien en dan op normale druk...

zo doe ik tubeless danwel met binnenband


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved