Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Eigen Cilinder Ontwerpen' (ID 37995).
De reply is geschreven door zundappchef (UserID 2554) op 16-7-2006 2:28.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
nicasil wand? beter als chroom.
Slag van een zundapp is 41,8
slag van 39 komt overeen met am6. Dus misschien dat je een am6 cilinder aan kan passen?
-koel kanaal wat je blok in gaat onderaan dicht maken.
-koppeling voor de koeling erin monteren, ter vervanging als dat gat wat normaal gesproken doorloopt je blok in.
-tapeindes op je blok goed zetten als die nog niet goed staan
bij een zundapp cilinder zul je moeten kijken of je een geschikte krukas kan vinden, of kan laten maken oid.
wat je vergeet is dat er bij zundapp terring veel verschillende krukassen met slagen in omloop zijn dus ook terring veel verschillende zuigers
de kans dat je de goeie zuiger bij die cilinder gevonden kunt krijgen zijn erg groot
better laat je die koelribben voor gezien en bouw je een watergekoelde cilinder
heeft namelijk veel voordelen zoals
better inspannen
handigger te maken dus geen gezijk over die koelribben
en je kunt het uit 1 blok alu maken en daar een bus inpersen ( gietijzer) die je bij bromboer kunt laten honen en pas zuiger bij laten maken met de juiste slag voor je cilinder/krukas
kan bij een rijwintgekoelde ook aleen neem je dan mee hooi op je vork
aangezien je kunt tig lassen kun je die cilinder ook in delen maken zodat je goed bij de spoelpoorten kunt komen
niet gaan zeiken gaat krom trekken dat kun je namelijk recht boren als je er rekening mee houd
dus mijn advies
bouw die cilinder in ondedelen en maak uhm WATERGKOELD
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved