Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Brommercross (vrije klas) Honda MT' (ID 37988).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 15-7-2006 17:40.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
hey je bent goed bezig. paar tips m.b.t het pas maken van je blok als je daar nog niet aan had gedacht


let niet alleen op je tandwiel uitleining.

maar ook dat je blok verder nergens op je frame rust, en dus alleen bij de ophangpunten het frame raakt. -- aan gedacht en daarom word het ook zo'n gekloot

let op je uitlaat aansluiting. dat je frame voor de cil niet in de weg zit -- past het niet komt er andere uitlaat onder of word deze verbakt

dat je blok niet te schuin komt te hangen ivm oliebad -- aan gedacht

carburateur aansluiting -- niet aan gedacht maar daar is genoeg ruimte voor

na mooi ophang punten te hebben gelast moet je het blok toch nog wel redelijk makkelijk in en uit het frame kunnen plaatsten

na dit alles goed te hebben zitten zou ik pas de ophangpunten bepalen.


dit is trouwens vrijecross. maar ga je hier ook 50cc crossen mee rijden? dan ben ik bang dat je frame een beetje te zwaar is. dan is 80cc het beste nog wel. zit je precies midden in.
ja het is yd een redelijk zwaar frame
maar echt extreem valt mee, maar als ik 50cc ging crossen nam ik SH oid als basis, gelukkig rijd ik 80cc dus dat word genieten



hmm
hier heb ik wat aan
alleen ideetje hoe ik die ophangpunten kan maken
want blok zit in het midden maar het frame is aan beide kanten breder :(




eigenlijk hoopte ik al dat jij zou reageren in dit topic ivm eigen ervaring


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FatAss
is zon cilinder moeilijk pas te maken ivm met tapeinden?


zelf niet gedaan
maar tapeinden zijn hetzelfde maar je moet wel het blok oplassen etc voor de spoelers die naar het carter gaan
verder moet er een CR80 krukas in

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 15-7-2006 om 17:46 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved