Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'ultieme 50cc setup' (ID 6468).
De reply is geschreven door Hans F (UserID 1202) op 30-11-02?12:12.
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer
Quote:
Originally posted by: rudy
zou het niet interesant worden b.v. een scootr cil pas te maken op je nsr? (vlinderpoort enz enz) geen idee of het past maarja :p
Dan zou je vet veel moeten veranderen;
Als het al op het blokje past, dan moet je er een 39,9mm drijfstang in laten zetten (39,9mm toch?) en dan inlaat op het carter maken omdat geen enkele cil. voor een scooter een inlaat op de cilinder heeft...
En dan nog een uitlaat passend maken...
Weet jij eigenlijk wel het verschil tussen slag en drijfstanglengte? (owja, mina hor. is 39,2 en pia. is 39,3mm slag beide hebben standaard een 80mm drijfstang, hoewel er ook krukassen leverbaar zijn met 85mm drijfstang)
Het lijkt me veel makkelijker (en voordeliger) om gewoon een cilinder met fluitpoorten te kopen. (zoals mijn daytona cilinder). Ding kost iets van 250 euro nieuw. Valt dus eigenlijk nog reuze mee. Ik weet niet wat voor uitlaatpoort Kitaco heeft. Maar een speciale uitlaatpoort is echt niet een noodzaak hoor. Honda NSRII had al ongeveer 11 pk met een standaard Hebo.
Owja, en Mina vertikaal gaat niet vet, en zijn vrijwel geen vette cilinders voor te krijgen. Dus daar zou ik niet aan beginnen.
Er is btw. ook een kundo uitlaat. Weet ik ook niet veel van. Mischien doet die het ook wel goed op hoogtoerige 50'ers?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved