Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'whooooaaaaaa' (ID 743).
De reply is geschreven door MBX OWNER (UserID 48) op 19-6-2001?14:55.

Hans f, het zit niet zo makkelijk in elkaar als dat veel mensen denken.
Bijvoorbeeld wat jij zegt van "breder maken is meer kracht".

het is een soort van combinatie tussen oppervlakte, timing, duration en dus toerental. Dit zijn een heleboel factoren, want ze zijn voor elke poort ook anders. Verder kost het echt h???eel veel tijd, geloof me maar. ik weet niet of je nog op school zit en wat voor school je doet, want vaak is het met de wiskunde die je krijgt ook heel moeilijk te begriijpen, en zelfs niet eens te berekenen.

Maar laat ik het ff simpel zeggen, als jij datgene kan oplossen wat de beperkende factor is, dan kan je meer vermogen halen.

Ff een simpel voorbeeld: stel je hebt een cilinder waarvan de spoelpoorten groot genoeg zijn, alles is goed, ook de de carburateur etc en membraan, maar de uitlaatpoort is niet de juiste afmetingen en timing. als je dan een grotere carburateur erop gaat zetten zal die alleen maar slechter gaan lopen in plaats van beter. maar stel je modificeert de uitlaatpoort en laat de carburateur hetzelfde, dan zal die een stuk beter gaan lopen. doe je er dan ook nog eens een grotere carburateur op, dan zal die nog beter gaan lopen.

Dit is ene heel simplistisch voorgesteld voorbeel om het een beetje duidelijk te maken, maar wat ik ermee probeer te zeggen is, dat je niet zomaar wat aan je cilinde moet gaan klotzakken en rommelen.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved