Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'MT AC----> LC' (ID 37636).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 24-6-2006 1:30.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Florry
[...]

kep via via via gehoord dat ut beter is.


als je gewoon rijd niet,

lc cilinder is eigenlijk ook ac, maar dan indirect. De koeling gebeurt echter nog steeds met lucht door de radiator en de warmte wordt met het water getransporteerd. heeft wel een stuk meer oppervlakte en koelt dus een stuk efficienter.

verder, lc wil je ook niet te lang mee stil staan, al kan dat wat meer hebben als ac. aangezien het oppervlakte verschil koelt lc ook gewoon beter bij stilstand, en dat scheelt wel wat, maar om nou te zeggen dat het echt veel beter is....

ac heeft ook voordelen:
-je kan je koelvloeistof niet vergeten (he Richard, Ruud en Wesley? :P)
-koelsysteem kan niet kapot gaan (of je moet de ribben eraf gaan raggen ofzo, mja dan ben je echt dom bezig. Als je lc per ongeluk gaat lekken en je hebt dat niet door, en je rijd nog een stuk verder dan heb je kans op vastnaaiers.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved