Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'krukas zit vast?' (ID 37629).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 23-6-2006 15:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
met een stalen hamer op een krukas is vooral goed als je het het draad van je krukas kapot wilt hebben (als je op de vliegwielkant slaat)... met een rubberhamer kan je genoeg kracht zetten, zonder dat je de boel van je krukas kapot slaat...
Tja, daar is de drevel voor hea
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos
als jij scheef met je stale hamer op je verhitte carter slaat heb je ook kans dat je er allemaal deuken inslaat.
OMG Ik snap niet wat dat voor nut kan hebben: met een stalen hamer op een verhit carter slaan.
Altijd op de krukas of op het lager tikken.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos
Bij een stale hamer wordt het vrijwel direct overgebracht.
Zegmaar hetzelfde als je een gordel of een ketting als gordel neemt. Een gordel rekt uit bij een botsing waardoor je langzamer tot stilstand komt. Een ketting rekt niet uit dus sta ja abrupt stil. Zijn allemaal kleine dingen, maar kunnen wel verschil uitmaken.
Je begrijpt het precies lijkt het.
Natuurlijk moet het met beleid en gezond verstand. Dat staat ook duidelijk in mijn post hierboven. Juist omdat de kracht rechtstreeks -en dus precies doseerbaar- wordt overgebracht met een stalen hamer kun je beter bepalen en aanvoelen wat er gebeurt.
Moet ik hier nog melden dat je niet op schroefdraad moet gaan slaan oftegen de zijkant van je drijfstang of op je duim?
Neem dan maar een rubberhamer met een handdoek erom.
In de gevallen dat het prima gaat met een rubberhamer kan dat natuurlijk prima want het is behoorlijk 'fool-proof'. Als het niet meer gaat met een rubberhamer dan pak je alsnog de stalen hamer.
Bij uittikken is goede ondersteuning belangrijk om het carter niet te vervormen. Ook -en misschien vooral- bij gebruik van een rubberhamer.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 23-6-2006 om 15:29 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved