Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Aux poorten maken' (ID 6440).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 28-11-02?15:08.
Quote:
Originally posted by: madoux
Haha nou ja zoiets, maar oke, het is niet dat ik dacht aaah inlaat 2x zo groot uitlaat 3x nee...
Heb aan rens gevraagd en ook la sik in en oud topic op het forum hoe iemand zijn orgi 80 had getuned die had ook mega inlaat beide kanten 5mm, gat in de zuiger, uitlaat 3mm beide kanten en wel 5mm omhoog geloof ik. En die draaide 13000toeren en reed heel hard dus dacht doek dat ook eens. En kon in de 1,2,3 bij overschakelen loskomen van de grond, dus klonk wel goed.
Dit topic dus
http://www.brommerfo....asp?fid=1&id=42
Maar oke, was nog niet klaar met de inlaat is nu aan 1kant 4mm breeder en 1kant 3mm op het breedste punt. Kan dat voor meer power onderin dus beter zo laten?
Uitlaat dus maar 0,5-1mm breeder maken en dan stoppen?
Zou een 18mm voldoende zijn of beter 20-24-28mm?? Ik heb de orgi 80 mtx-ot uitlaat.
[This message is edited by madoux on 28-11-02 10:46]
Ik zou gewoon tunen in kleine stapjes, en dan het resultaat bekijken. Misschien kan 3 mm wel, maar als je 1 mm en de prestaties gaan vooruit, en dan nog een halve mm breder en hat gaat al wat achetruit, kan je nog stoppen. In zoon geval is 3 mm slechtere prestaties en onnodige slijtage.
Die topic is al best wel oud. Vraag symen bijvoorbeeld hoe hij nu denkt over uitlaatpoort ongewijzigt laten en auxilary intakes maken...
Tja en 13000 rpm....
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved