Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Remmen en afwasmiddel' (ID 37531).
De reply is geschreven door RS_Patrick (UserID 11282) op 19-6-2006 6:33.

Peke, ik denk niet dat je echt veel keuse hebt in hardheid van de blokjes (remsegmenten/remschoenen) maar van merk tot merk kan het nog wel eens verschillen.

Vooral bij wat oudere brommers met trommelremen komt het nog al gauw voor dat moderne remschoenen verglazen, je kan dit een beetje voorkomen door kort te remmen, dus de brommer voor een kruispunt gewoon uit te laten rollen en dan pas op het laats te gaan remmen, of door kort te remmen en weer de rem los te laten en dan weer te remmen.

Het probleem is dat vroeger de remschoenen van Asbest waren wat heel goed tegen hitte kon, De remschoentjes tegenwoordig zijn een stuk minder goed hier tegen bestand maar dat word gekompenseerd doordat moderne trommelremmen veel better hun warmte afstaan aan de buitenlucht.
Dit is bij een ouderweste trommel niet het geval waardoor de remschoenen aan het opervlak verbranden door de hitte, ze verglazen dus.
ff opschuuren en het is weer een tijdje goed.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved