Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Vraagjes TSX ivm. brommertour' (ID 37539).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 19-6-2006 2:38.
Voordat ik een paar jaren geleden met mijn TSX de weg op ging, heb ik het blok uit elkaar gehad; en krukaslagers en de keerringen vervangen. Nieuwe tandwielen en ketting en remkabels en zuiger en nieuwe olie.
5000 km in twee jaar gereden zonder ook maar 1 keer stil te blijven staan. Kan me niet eens herinneren de bougie verwisseld te hebben. Het enige onderhoud was een paar keer de carburateur schoonmaken.
Ik had ori-cilinder (aangepast met ruimere inlaat en membraan) en 16mm @ 60 km/h. Met charmo gaat het ff wat sneller maar zolang de top zo tegen de 75km/h zit, lijkt mij dat ook geen enkel probleem opleveren in verband met betrouwbaarheid op lange ritten. Alleen vuil in de carb kan roet in het eten gooien. Maak je tank vantevoren schoon en plaats een nieuw benzinefilter.
Voor je weggaat de tsx flink gebruiken door veel kilometers te maken.. kleinigheden komen dan wel aan het licht en het is prettige wetenschap dat alles het wel blijft doen.
Er zijn snelheidsbeperkingen voor bromfietsen in Frankrijk. Vraag de ANWB of de Franse ambassade of mail de Franse politie om te vragen welke eventuele snelheidsbeperking aan jou wordt opgelegd daar.
verder:
- ori-luchtfilter monteren
- niet op de motor afremmen
- bergafwaarts kort en krachtig afremmen, als je lang je rem (licht) aangetrokken houdt dan treed fading op.
- zorg voor goede verlichting
neem mee: reservelampjes, reserve-bougie, bougiesleutel, een 'leatherman' en gereedschap om de carb schoon te kunnen maken onderweg.
Houd een bedrag apart om eventuele reparaties te kunnen verrichten.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved