Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Aux poorten maken' (ID 6440).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 28-11-02?09:45.

Quote:
Originally posted by: Neonlampje

het id is dat de intake 360 graden open staat... in principe zou je hierdoor geen vermogen kunnen verliezen imho..

het zou wel kunnen dat je gehele volume te groot wordt, en het mengsel niet goed door de spoelkanalen zal stromen...

er zijn wel cyls die het std hebben..


Maar er worden tegenwoordig geen cilinders meer gemaakt voor nieuwe motoren/brommer met auxilary intakes. Je verliest wel degelijk vermogen door een te lang openstaande inlaat onderin de powerband. Je hebt onderin woon wat minder kracht. Je hebt ook al auxilary intage als het are, voedingskanaal van de boostpoort. Maar hoe groter je de inlaat maakt hoe minder vermogen onderin. Kijk maar naar die polini van jou (?). En als het extra oppervlak ook nog eens continue openstaat verlies je nog meer. Hij heeft dus zijn oppervlak al gigantisch vergroot door inlaatpoort breder te maken. EN wil nog auxilary intakes maken, ik kan toch wel met zekerheid zeggen dat dit een aardig verlies oplevert onderin. En winst bovevin betwijfel ik. En er is zeker meer winst te boeken bovenin op een andere manier.
En voor de topicstarter;

3 mm breder vind ik wel veel. Begin maar bij 0,5 of 1 en dan kijken hoe het loopt. Tunen is niet allleen de poorten grter maken. Anders hadden ze dat bij honda wel gedaan. Jij gaat er volgens mij vanuuit dat ze er bij honda geen verstand van hadden en dat jij die cilinder wel ff sneller maakt door hier en daar wat te vrezen


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved