Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'prijs brommercertificaat' (ID 37497).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 16-6-2006 23:33.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
De bedoeling is dat nederland vertraagt de europese wet gaat invoeren (had officeel dit jaar al gemoeten). Die wet houd in dat de categorie brommers komt te vervallen. Alle voertuigen zullen dus motor gaan heten en in 3 types vallen
1. tot 10.9 kw (licht rijbewijs)
2. van 11 tot 35 of 50 kw (vast te leggen per land) (middel zwaar)
3. meer dan 35 of 50 kw (zwaar/onbeperkt)

Om er voor te zorgen dat iemand van 16 wel een beetje normaal kan rond rijden heeft mevrouw Peijs (verkeer en waterstaat) besloten eerst het rijbewijs in te voeren en daarna pas het vermogen om hoog te gaan gooien (van 0.5 kw naar 10.9 kw) en dus ook het goed keuren van lichte europeese motoren, te denken aan NSR 125, RS 125, Mito 125, etc.

De kosten van dit rijbewijs zijn nog niet bekend, wel het cbr examen, deze gaat 179,50 kosten exclusief motor huur (rijschool?). Wat de lessen gaan kosten en of je het zelfde kwijt ben voor theorie als bij motor is ook niet bekend. Het ministerie van Verkeer en waterstaat zegt dat aan het einde van de zomer een website moet komen met informatie hier over.




nu is het max vermogen helemaal geen 0,5kw....
dat is zo uit me hoofd 4,5kw...
die 0,5 is alleen gaar getal wat tegen de wouten zegt in welke regel van de tabel ze moeten kijken, verder is het niks.

daarnaast is er nog steeds een maximale constructiesnelheid van 45kmh in de Nederlandse wet, juist om die europese regel op te vangen...
en max constructie bestaat in de europese wet niet geloof ik? dus weet niet in hoeverre dat aan te vechten zal zijn?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]



Ik heb 4 jaar bij het RDW gewerkt (tot maart van dit jaar). Die zijn al jaren bezich met deze kwestie (en komen er geloof ook nog niet uit,en dus kan zo weer verander). Het zijn dus eigelijk geruchten gebaseerd op de europese wet die we als nederland MOETEN volgen, maar als je dit jaar gepakt wordt met teveel vermogen en zou dit bij het europese hof aanvechten krijg je gelijk (europese wet krijgt voorrang boven de nationale wet)


net of iemand die 2kw heeft dat voor het europese hof gaat aanvechten, als je verliest kost het meer dan een boete, tenzij je een custom made brommer hebt van 123120391euro... net zoiets als zon ding van bijv american chopper, alleen dan mooi...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD
[...]


ja dat was al bekend maar er gaan ook geruchten dat de rollerbank helemaal weg gaat, maar dat moet ik nog zien


nee want dan hadden ze geen nieuwe gekocht. er zijn trouwens 27 nieuwe, dus het zal wel niet meer gebeuren dat er op een dag 3paginas van rollerbank.nl vol staan, maar toch.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
een bank die echte kw's aangeeft is behoorlijk duur

nieuwe bank geeft snelheid aan... inbox anders John Huijben, die heeft er al kennis mee mogen maken dacht ik


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-rr
[...]


niet hellemaal, der komen der wel ene stuk minder maar verdwijnen niet hellemaal, maar ze zetten nu gewoon flitspalen neer of lazergun ofzo..





radardetector met zo'n filter dat de radardetectordetector hem niet ziet? en verder uit je doppen kijken.
overigens is het wel veel eerlijker, want nu loop je ook risico als je netjes rijd, en straks alleen als je hem ff los trekt. maarjah...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn
Voordelen rijbewijs:

Minder gewonden/doden
Veiliger verkeer
Meer ervaring vooraf

Nadelen:

Fucking duur
Kost veel tijd
en het is genaait voor de mensen die dan net 16 worden..



minder gewonden/doden: haal de bejaarden uit het verkeer, die kijken nergens na en zijn ook altijd van mening dat onder respect hebben voor ouderen valt dat ze overal voor mogen kruipen om vervolgens te langzaam verder te rijden.
verder zorgen voor verkeersinzicht, dus de persoon die brommer gaat rijden ook alvast in het diepe gooien met een ritje tussen het verkeer op het examen. Al is het belangrijkste moeilijk te controleren en aan te leren, namelijk dat men eens fatsoenlijk anticipeert en nadenkt...

verder is volgens mij de beste optie zo snel mogenlijk 18 worden...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved