Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'brommercross Honda MT' (ID 37242).
De reply is geschreven door barry (UserID 5) op 31-5-2006 12:25.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
- Binnenrotor is op zich best leuk, maar wist je dat er ook crossers zijn die juist hun vliegwiel verzwaren? Hierdoor heb je namelijk meer koppel, wat best belangrijk is bij het crossen. Wat het beste is weet ik niet.
Persoonlijk zou ik het originele vliegwiel houden met originele ontstekingsspoelen, de grondplaat vervangen door een vroegere en de CDI-unit vervangen door



uit eigen ervaring kan ik zeggen dat met een orgineel honda vliegwiel beter te crossen is dan met hpi. het nadeel is alleen dat de honda onsteking niet in de buurt komt bij de hpi

beste combinatie is dus de ontsteking van hpi en vliegwiel van honda.
met een zwaar vliegwiel crieer je 'nep' koppel. daardoor heb je met overschakelen dat het achterwiel minder geremd wordt door de massa traagheid. en daardoor zal je brommer minder snel in de toeren wegvallen in zwaar terrein

vaak door de snelle gasreactie lijkt je brommer sneller. maar dit is maar zelden zo.
zeker met deze setup, alleen met extreme setups zal zo'n 125 ontsteking helpen.

Dit bericht is gewijzigd door barry op 31-5-2006 om 12:28 uur.

Dit bericht is gewijzigd door barry op 31-5-2006 om 12:29 uur.

Dit bericht is gewijzigd door barry op 31-5-2006 om 12:30 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved